Fast fashion became common because of cheaper, speedier manufacturing and shipping methods, an increase in consumers' appetite for up-to-the-minute styles, and the increase in consumer purchasing power—especially among young people—to indulge these instant-gratification desires. But, what is the true definition behind those terms? let's find out:
Fast fashion is a term used to describe the clothing industry's business model of replicating recent catwalk trends and high-fashion designs, mass-producing them at a low cost, and bringing them to retail stores quickly, while demand is at its highest. The term fast fashion is also used generically to describe the products of the fast fashion business model.
(Η γρήγορη μόδα είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει το επιχειρηματικό μοντέλο της βιομηχανίας ένδυσης που αναπαράγει τις πρόσφατες τάσεις της πασαρέλας και τα σχέδια υψηλής μόδας, τη μαζική παραγωγή τους με χαμηλό κόστος και τη γρήγορη μεταφορά τους στα καταστήματα λιανικής).
Ultra-fast fashion is a term used to describe clothing that moves even faster than fast fashion. Ultra-fast fashion brands release new styles on a weekly or even daily basis. This lets customers stay up-to-date with the latest trends without spending much money.
(Η εξαιρετικά γρήγορη μόδα είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει ρούχα που κινούνται ακόμη πιο γρήγορα από τη γρήγορη μόδα. Οι εξαιρετικά γρήγορες επωνυμίες μόδας κυκλοφορούν νέα στυλ σε εβδομαδιαία ή και καθημερινή βάση. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες να παραμένουν ενημερωμένοι με τις τελευταίες τάσεις χωρίς να ξοδεύουν πολλά χρήματα.)
Dumping is a term used in the context of international trade. It's when a country or company exports a product at a price that is lower in the foreign importing market than the price in the exporter's domestic market. Because dumping typically involves substantial export volumes of a product, it often endangers the financial viability of the product's manufacturer or producer in the importing nation.
(To Ντάμπινγκ, ή αλλιώς "πώληση με ζημία" ή αλλιώς "αθέμιτος ανταγωνισμός" αναφέρεται στην πρακτική της πώλησης προϊόντων κάτω από την κανονική τιμή της αγοράς ή σε τιμές κατώτερες του κόστους παραγωγής, με σκοπό την εξάλειψη του ανταγωνισμού και την αδιαμφισβήτητη κυριαρχία μιας επιχείρησης σε μια αγορά.)